niedziela, 28 lutego 2016

Obiektywy do smartfona


Dzisiejszy wpis chciałybyśmy dedykować przede wszystkim pasjonatom fotografii- lecz nie tylko im! Co tutaj mamy na myśli? Test wymiennych obiektywów fotograficznych 3 in 1 camera lens, idealnie nadających się do aparatów w telefonach, tabletach, kieszonkowych kamer cyfrowych, kamerek internetowych oraz wszystkich soczewek o średnicy mniejszej niż jeden centymetr. Jest to niedrogi gadżet, który zdecydowanie urozmaici i upiększy nie jedną galerię telefonu komórkowego. Fakt faktem, jakość fotografii zależna jest od rozdzielczości aparatu wbudowanego w smartfona, jednak jeśli chodzi o rolę jaką mają pełnić soczewki- zdecydowanie nie zawodzą! Efekty są zniewalające, a zdjęcia porównywalne do tych wykonanych profesjonalną lustrzanką cyfrową. 

Co zawiera zestaw i gdzie można go nabyć?

Ten testowany przez nas składa się z trzech obiektywów (makrorybie oko i szeroki kąt), uniwersalnego klipsa do mocowania, czterech ochronnych dekielków oraz woreczka, mającego na celu łatwe przechowywanie całego zestawu. Komplet przez krótki okres dostępny był stacjonarnie w sieci supermarketów Biedronka za ok 23zł. Szybko jednak zdobył ogromne zainteresowanie, co przyczyniło się do braku towaru już po upływie jednej doby. Aktualnie zestaw obiektywów można łatwo znaleźć w serwisach aukcyjnych on-line (np. na allegro.plamazon.com czy ebay.com). Ceny wahają się tam od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych. Jednak zdarzają się też takie oferty, których wartość przekracza nawet kilkaset złotych- oczywiście mowa tutaj o solidnych produktach, wykonanych z najlepszej jakości materiałów. 


Jakość wykonania obiektywów do smartfona

Patrząc na śmiesznie niską cenę soczewek, nie ma co oczekiwać na cud. Fakt, szkiełka są szklane, a nie plastikowe, ale cała konstrukcja jest mocno naciągana. Gołym okiem widać różnego typu niedociągnięcia. Jednak spokojnie! O naszego smartfona nie mamy się co martwić, ponieważ pod plastikową częścią są miękkie, ochronne nakładki, które zabezbieczą nasz sprzęt przed porysowaniem.

Jak zacząć robić zdjęcia? Jak to działa?

Przymocowanie obiektywu jest banalnie proste! Wybraną soczewkę wystarczy przykręcić do klipsa, a następnie przypiąć do naszego sprzętu tak, aby znajdowała się ona dokładnie nad szkiełkiem od aparatu. 

Ważne: Aby uzyskać szeroki kąt, należy połączyć ze sobą dwie soczewki- Macro i Wide Angle


Obiektyw rybie oko- Fish Eye

Soczewka, dzięki której na naszej fotografii możemy uzyskać efekt rybiego oka. Posiada ona bardzo szeroki kąt rejestrowanego obrazu. Obiektyw charakteryzuje się nieskorygowaną dystorsją, która przejawia się w tym przypadku beczkowatymi zniekształceniami obrazu. Szkoda tylko, że czarne obramowanie, które tworzy tak zwaną winietę, zasłania nam częściowy fragment obrazu, a elementy nieco oddalone od centrum, zaczynają tracić na jakości- są lekko rozmazane. Jest to największa wada tych soczewek. 

*Znajdujące się poniżej zdjęcie pokazuje efekt działania obiektywu Fish Eye (rybie oko)


Obiektyw makro- Macro

Jest to zdecydowanie najlepsza część zestawu! Soczewka Macro pozwala nam na fotografowanie przedmiotów z bardzo małej odległości. Zaraz po zamontowaniu obiektywu pojawi nam się rozmazany obraz i to wcale nie oznacza, że obiektyw jest zepsuty- nie martwcie się! Po dokładniejszym przybliżeniu do elementu, który chcemy sfotografować, pojawiają się ostre punkty. Wtedy możemy zacząć pstrykać i cieszyć się efektem przybliżonym do profesjonalnych soczewek nasadkowych.


*Powyżej zdjęcia wykonane telefonem iPhone 4s+ obiektyw makro


Obiektyw szerokokątny- Wide Angle

Jeśli chodzi o obiektyw szerokokątny różnica jest niewielka. Obraz w niemal niezauważalnych ilościach zyskuje kilka centymetrów wzdłuż i wszerz. Kąt widzenia aparatu zwiększa się jedynie o 0.67 razy. Jak też można zauważyć na zdjęciu znajdującym się poniżej, gdzie po lewej stronie znajduje się zdjęcie bez użycia soczewki, a po prawej widnieje fotografia z wykorzystaniem obiektywu Wide Angle. Różnica jest naprawdę minimalna.


Reasumując:

Jak najbardziej polecamy wam przetestować te gadżety! Ich cena jest naprawdę nie wielka w porównaniu do profesjonalnego sprzętu fotograficznego, a efekty pracy niewątpliwie robią wielkie wrażenie. Jest to świetna alternatywa dla wszystkich pasjonatów fotografii kreatywnej! 

Dajcie znać co sądzicie o tego typu gadżetach! 

Napisały: Nicola i Patrycja

36 komentarzy:

  1. Kusi mnie już od dawna, ale nigdy nie umiem się zdecydować. W sumie mam dobry aparat, a to co mam w telefonie mi wystarcza.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam je, ale jakoś ostatnio o nich zapomniałam ;) czas je odkopać :D

    OdpowiedzUsuń
  3. sama posiadam ten zestaw z biedronki zakupiony ponad pół roku i jestem zachwycona!

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałam kupić już je dawno, ale jakoś nie mogłam się do końca przekonać, ale teraz jednak zaryzykuję i kupię ;)
    http://meeveryday98.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja chyba nie potrzebuje az takiego luksusu hihi :) wystarczy mi mój aparat ;) pozdrawiam i zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kupiłam sobie je jakiś czas temu, ale niestety mi gdzieś zginęły :(
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne gadżety, zwłaszcza rybie oko daje świetny efekt!

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna sprawa z takimi soczewkami!

    http://five-souls.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę się w końcu zdecydować na te obiektywy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. haha pierwszy raz widze i az jestem zaskoczona tym wynalazkiem :) super

    http://moje-kreacje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ije! Tez je chce ! ❤️❤️❤️

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie cuda! <3 Pierwsze słyszę, ale chyba wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetna sprawa! ;)

    ______________________
    PERSONAL STYLE BLOG
    http://evdaily.blogspot.com


    OdpowiedzUsuń
  14. Całkiem ciekawa propozycja dla miłośników fotografii, bo za niewielką cenę można stworzyć piękne fotki, Ja, na swoje szczęście, mam swój ulubiony sprzęt i już nie szukam lepszego. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Spotkałam się już wiele razy z takimi zestawami, ale mając dobrą lustrzankę, wiem, że ich nie potrzebuję :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  16. obiektyw rybie oko to chętnie bym wypróbowała ^^

    OdpowiedzUsuń
  17. chyba będę musiała wypróbować, bo uwielbiam robić zdjęcia! <3

    OdpowiedzUsuń
  18. a wlasnie sie zastanawiałam czemu mi nie działa makro! dziekuje za pomoc!

    http://dryclaudia.blogspot.com/2016/02/klaudia-konczy-z-blogiem.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  19. Cool post :)

    Visit our blogger platform http://www.dressed-to-kill.com ✿

    OdpowiedzUsuń
  20. świetna sprawa, chyba zainwestuję w takie cacko ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny post !!! Przyda mi się takie cudo <3

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Chyba nie jestem przekonana do tego typu gadżetów. To wciąż tylko smartfon, a dokupienie obiektywu to udawanie, że ma się profesjonalny sprzęt. Tak myślę.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ale ekstra! Żałujemy, że nie wyhaczyłyśmy ich w biedronce! :D:D

    OdpowiedzUsuń
  24. Nigdy nie używałam czegoś takiego, ale może się sprawdzi :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo fajna sprawa, ja bardzo lubię takiego rodzaju gadżety :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Moj chłopak ma, bawiłąm się kilka razy całkiem fajna sprawa; )

    OdpowiedzUsuń
  27. Taki gadżet to świetna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Dziewczyny :) Fajnie dowiedzieć się u was czegoś nowego i przydatnego

    OdpowiedzUsuń
  29. Uwielbiam fotografować lecz nie zawsze mogę mieć przy sobie aparat, rozmyślam nad kupnem takiego obiektywu bo uważam że to fajna alternatywa i genialny gadżet dla fotografa. Widziałam wiele ciekawych obiektywów na aliexpress, lecz boje się, że niska cena może oznaczać kiepską jakoś, chociaż zamawiam aby przetestować.
    Pozdrawiam i obserwuję!

    http://czaswobiektywie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. mam ale nie korzystam jednak gadżet w 100% bardzo fajny i przydatny :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Genialny post ! *_*

    Zapraszam -> http://katrislook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Zamówiłam sobie taki zestaw ostatnio na cndirect :) Właśnie czekam na mój nowy nabytek :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Świetny wpis, prawdę mówiąc nie miałam pojęcia o czymś takim jak obiektyw do smartfona. Mój obecny w prawdzie robi ładne zdjęcia, ale czemu by nie spróbować takiego obiektywu. Muszę się za nim rozejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń